WiHouse: rozwój i ekspansja

Przypomnijmy: start-up z Piotrkowa Kujawskiego jest autorem opracowanego od podstaw systemu sterowania domem, cechującego się łatwością instalacji oraz prostotą i niezawodnością działania, wyprzedzającą wprowadzane dotychczas rozwiązania. System WiHouse także jako pierwszy nie potrzebuje drogiej centrali sterującej – wszystko odbywa się za pośrednictwem domowej sieci WiFi, z poziomu aplikacji na smartfona. Działa już od pierwszego urządzenia, można dowolnie go rozbudowywać, a instalacja odbywa się na standardowej sieci elektrycznej.

Dziś Piotr Lelito, prezes WiHouse Sp. z o.o.zapowiada zagraniczną ekspansję firmy:

– Stale się rozwijamy, mamy nowych kontrahentów. Nawiązałem współpracę technologiczną z Hanplast Solar, polskim producentem paneli fotowoltaicznych. Dzięki temu partnerstwu mamy sporą szansę odnieść wspólny sukces na trudnym, choć dochodowym rynku, jakim jest Ukraina. Obecnie działa tam już nasze biuro – mówi Piotr Lelito.

Firma otwiera także pierwszy, firmowy salon w Warszawie, który znajduje się przy Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 05-077 Warszawa Wesoła.

Poza nim, głównym kanałem dystrybucji komponentów systemu jest sieć Elektroskandia.

Produkty WiHouse umożliwiają sterowanie oświetleniem i roletami, podgląd przez specjalną kamerę, zaś IR repeater zmienia smartfona w uniwersalnego pilota klimatyzacji, TV i systemów audio. Asortyment jest na bieżąco poszerzany i rozwijany: w najbliższym czasie urządzeń przybędzie, a co więcej: będą one kompatybilne z aplikacją Google Home, jak również z inteligentnymi głośnikami Amazon Echo.

Systemy automatyki domowej stają się coraz bardziej popularne, a i na naszym rodzimym rynku jest dostępnych wiele rozwiązań. Mają one jednak istotne bolączki: a to niestabilność systemu poprzez obecność centrali sterującej, a to trudną instalację, a to ogólnie wysokie koszty eksploatacji. WiHouse działa więc w niełatwej branży, skutecznie walcząc z większymi konkurentami przy pomocy unikalnych rozwiązań, niskich cen komponentów oraz ich designerską stylistyką, zdominowaną przez hartowane szkło i minimalizm.

W chwili obecnej WiHouse, jako stosunkowo nowy gracz na rynku (istnieje od 2016 roku), buduje świadomość marki, kierując się na ekspansję zagraniczną oraz dalszy rozwój technologiczny produktów.

Po więcej informacji firma zaprasza na stronę: www.wihouse.pl, do salonu firmowego, mieszącego się pod adresem: Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 05-077 Warszawa Wesoła, a także do sklepów partnerskich.

Adrian Buksa