Tempo Finanse: Trzy podstawy sukcesu

Ludzie, odpowiedzialność i technologia  to podstawy sukcesu Tempo Finanse. Laureat Symbolu Przyjaznej Pożyczki 2015 oraz Siły Dobrego Pracodawcy 2016 obchodzi jubileusz 10-lecia. Potwierdza to silną pozycję firmy w branży oraz skuteczne zarządzanie

Odpowiedzialność za klienta

W 2007 r. firma rozpoczęła działalność na skalę ogólnopolską dzięki otrzymaniu wsparcia zewnętrznego inwestora, który postawił na biznes pożyczkowy w Polsce. Tę datę można uznać za oficjalny początek działalności. Pierwszym celem strategicznym stał się rozwój sieci terenowych oddziałów w północnej, zachodniej i południowej Polsce. Struktura sprzedaży oparta o doradców finansowych znających lokalne społeczności – ich problemy i potrzeby – pozwalała zarówno na rozwój bazy klientów, jak i zapewnienie wysokiej jakości ich obsługi.

Spółka od początku przykładała wagę do dostosowania wysokości pożyczki do zdolności do jej spłaty i sytuacji materialnej pożyczkobiorcy. To ten element, którym Tempo Finanse zawsze starało się wyróżniać – wysoką jakością portfela pożyczek wynikającą z odpowiedzialnego i bezpiecznego pożyczania.

Kapitał ludzki to podstawa

Filarami spółki są bez wątpienia wspaniali ludzie, którzy tworzyli i tworzą oblicze Tempo Finanse. W ciągu dekady zbudowali oni mocną i stabilną firmę. Każdy człowiek to ogromny zastrzyk energii, kreatywności i przede wszystkim doświadczenia, ponieważ aż 75% pracowników ma od 30 do 50 lat. Tempo Finanse stawia także na stabilność personelu. Od 2015 r. systematyczny monitoring potwierdza niski wskaźnik rotacji i stabilność zatrudnienia. Analiza pokazała, że ponad połowa pracowników (52%) pracuje powyżej 3 lat (w tym 35% powyżej 5 lat). Osoby pracujące od roku do dwóch lat stanowią 25% liczby pracowników. Zatem konkurencyjność i silna pozycja na rynku to zasługa doświadczenia i zaangażowania ludzi. Chcąc zatrzymać tych najbardziej wartościowych, przeprowadzono badanie satysfakcji pracowników, aby poznać czynniki, które w największym stopniu wpływają na motywację pracy zespołu.

Wyniki okazały się pozytywne, ponieważ poziom satysfakcji wyniósł aż 72% co plasuje spółkę w strefie wysokich wyników, charakterystycznych dla najbardziej skutecznych firm. To, co szczególnie doceniono (na poziomie 90%), to formę zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę, zapewniającą pracownikom poczucie stabilizacji (85%).

Ważna jest też przyjazna i partnerska atmosfera w zespole wpływająca na silną motywację do osiągania założonego poziomu sprzedaży.

Aż 85% pracowników doceniło także jasno określone cele, co jest niezmiernie trudne w szybko zmieniającym się sektorze pożyczek pozabankowych i usług finansowych.

Najnowsza technologia

Spółka jako pierwsza na rynku wdrożyła innowacyjne procesy obsługi klientów i sprzedaży produktów finansowych oparte o aplikację mobilną. Jest ona wykorzystywana na tabletach przez wszystkich pracowników i współpracowników pionu operacyjnego oraz działu kontroli. Wsparcie procesów takich jak np.: pozyskanie klientów, elektroniczny obieg dokumentów (w tym umów z klientami), minimalizacja rotacji klientów, kontrola wyników i jakości wykonywanej pracy,Customer Relationship Management – spowodowało poprawę wielu czynników wpływających na jakość, szybkość obsługi i optymalizację działań. Przełożyło się to bezpośrednio na rentowność oraz wpłynęło pozytywnie na postrzeganie spółki przez wszystkich interesariuszy. Zastosowana technologia jest bardzo elastyczna. Pozwala na błyskawiczne dostosowanie się do dynamicznych zmian generowanych przez potrzeby konsumentów oraz niestabilną sytuację legislacyjną w obszarze prowadzonej przez spółkę działalności. Tworząc oprogramowanie, nie zapomniano o tym, że asortyment produktów oferowanych w przyszłości może się zmienić i wyjść daleko poza obszar pożyczek. Dlatego wprowadzono szereg funkcji pozwalających na zbieranie informacji niezbędnych do zdiagnozowania i analizy potencjału sprzedaży zupełnie nowych ofert. Dzięki mobilności i szybkości przepływu informacji bezpośrednio od klienta (poprzez aplikację) do pracowników wszystkich działów, można nimi zarządzać w czasie rzeczywistym. W efekcie dane są przekazywane na tablety innych pracowników oraz są widoczne w szeregu raportów pozwalających na analizę i przechowywanie ich do późniejszej eksploracji w ujęciu historycznym.

 

Silna marka

Tempo Finanse jest właścicielem marki Finan Pożyczki, której rozpoznawalność rośnie z każdym rokiem. Konkurencja na rynku w branży pożyczkowej jest bardzo duża i dlatego budowanie silnej marki staje się priorytetem dla większości firm. Mocna marka to większa rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów i największy kapitał firmy. Dlatego konsekwentne inwestowanie w brand to priorytet na przyszłość. Zgodnie z planem Tempo Finanse będzie w przyszłości konsekwentnie realizować przyjętą strategię działania opartą na inwestowaniu w pracowników, wdrażaniu najwyższych standardów obsługi klienta oraz wykorzystaniu nowoczesnych technologii w zarządzaniu i nowoczesnych narzędzi sprzedaży. W planach spółki jest dalsze inwestowanie i budowanie silnej marki, rozpoznawalnej na rynku polskim.

Piotr Kamiński