Sukces jak ser, dojrzewa dzięki tradycji

Sery z Moniek

Tradycja w naturalnym smaku

Moniecka spółdzielnia mleczarska zawojowała rynek żółtych serów w plasterkach dzięki wyjątkowej staranności produkcji

Przestrzeganie sprawdzonych i niezmienionych receptur, korzystanie z bogactwa nieskażonej natury, proste oraz nowoczesne rozwiązania, a wszystko tak zrobione, aby było na wyciągnięcie ręki. Oto sposób na sukces realizowany przez założycieli i współczesnych twórców historii Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej.

Starannie rozwijana od 45 lat tradycja tworzenia wysokogatunkowych wyrobów mleczarskich oraz najnowocześniejsze zakłady produkcyjne w Polsce pozwalają firmie z Moniek zajmować czołową pozycję w rankingu liderów branży. Lista sukcesów jest długa, a każdego roku dopisuje się do niej kilka kolejnych wydarzeń. Do najnowszych trofeów należy godło e-jakość – Laur Internetu 2017 przyznane dla gamy serów żółtych w plasterkach.

MSM Mońki została założona 1 maja 1972 r. Tutejsze wyroby mleczarskie produkowane są w jednym z najbardziej zielonych rejonów Polski, który zachował swoje naturalne walory. Przyroda województwa podlaskiego pomaga tworzyć sery o niespotykanym, bogatym smaku, czerpanym wprost z natury. Zlokalizowana w Dolinie Biebrzy i Narwi mleczarnia korzysta świadomie i odpowiedzialnie z zalet otaczającego ją środowiska, a spełnianie restrykcyjnych norm ochrony zasobów przyrody jest podstawową jej dewizą. Potwierdzają to międzynarodowe certyfikaty. Za jakość dostarczanych produktów odpowiada także stosowanie zaawansowanych technologii oraz stałe podnoszenie standardów produkcji.

Sery z Moniek

Wprowadzenie nowych technologii pozwoliło firmie uzyskać bardzo dużą wydajność. MSM Mońki zatrudnia obecnie ponad 200 pracowników. Codziennie przetwarzanych jest tu blisko 500 tys. l mleka, a zysk firmy za rok 2016 wyniósł 8,14 mln zł.

Do najważniejszych produktów firmy należą sery dojrzewające typu holenderskiego i szwajcarskiego, masło w klasie extra, a także miksy tłuszczowe oraz wyroby proszkowane.

Nasza spółdzielnia osiągnęła renomę na rynku mleczarskim m.in. dzięki szerokiej gamie produktów w plastrach, z których każdy spełnia najwyższe standardy jakościowe. W 2010 r. uruchomiliśmy linię produkcyjną umożliwiającą zamknięcie plastrów w opakowaniach typu „otwórz-zamknij”. Krok ten pozwolił na poszerzenie oferty produktowej i zwiększenie jej konkurencyjności na rynku krajowym oraz zagranicznym – mówi prezes S. Jamiołkowski.

 

Jarosław Buchholz