LEK-AM: Sukces = innowacja

Z Danutą Hanną Jakubowską, PR Manager Przedsiębiorstwa Farmaceutycznego LEK-AM Sp. z o. o., które zdobyło tytuł Symbol Innowacji 2017, rozmawia Anna Knapek

Czy w dzisiejszych czasach łatwo o innowacje w farmacji?

Z innowacjami nigdy nie jest łatwo i prosto, ale nasza firma, która działa na rynku farmaceutycznym od 17 lat, znana jest z tego, że od samego początku skupiała się na badaniach i rozwijała poszczególne wyroby medyczne, wprowadzając nowe produkty. Zaczęliśmy od Melatoniny LEK-AM i co roku były na rynku nowe produkty. To pozwoliło nam wypracować drogę do sukcesu; a tym sukcesem są nowoczesne leki odtwórcze, które cieszą się uznaniem pacjentów. Możemy pochwalić się jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w Polsce, w którym na wysoką jakość naszych produktów pracuje już ponad 500 osób. Trzymamy się też zasady, że jeżeli już zaczynamy nad czymś pracować, to chcemy być w tym najlepsi.

Co innowacyjnego udało się zrobić w 2017 roku?

Wprowadziliśmy na rynek nowe leki na receptę: lek dla chorych na astmę – to połączenie dwóch substancji stosowanych w leczeniu astmy tzn. salmeterol oraz flutikazon w nowoczesnym inhalatorze ciśnieniowym z licznikiem dawek. Innowację stanowi inhalator, ułatwiający pacjentowi śledzenie poziom zużycia leku i wprowadzenie kolejnego opakowania (po zużyciu poprzedniego) we właściwym czasie. Drugi lek RX to witamina D3, która w jednej tabletce zawiera aż 30000 j.m. lub 7000 j.m. Trafiamy do ludzi, którzy mają niedobory tej witaminy, a trzeba pamiętać, że niemal ma go około 90% populacji Polaków. Proponujemy im najwyższą dawkę dostępną na rynku. W zależności od zapotrzebowania organizmu, można ją przyjmować raz w tygodniu lub raz w miesiącu. To rzeczywiście jest symbol innowacji 2017 roku. Oprócz leków równie mocno pracowaliśmy nad suplementami diety, i tak stworzyliśmy: Nefrocal nowoczesny suplement diety przeznaczony dla osób dbających o zachowanie zdrowia układu moczowego, AdCort Plus, suplement utrzymujący prawidłowy poziom witamin A,D,E i K, oraz OrtonFlex Cartistruct, który został opracowany z myślą o osobach chcących w kompleksowy sposób zadbać o swoje stawy.

Gdzie znajdują państwo odbiorców swoich produktów?

Jeżeli pyta pani o grupy wiekowe, to do niedawna mieliśmy produkty dla grupy 40+. Po wprowadzeniu syropów dla dzieci w linii Zatogrip do stosowania już od 1r.ż i od 3.r.ż. można powiedzieć, że jesteśmy dla każdego. Naszą dewizą jest hasło: „Dbamy o Twoje zdrowie każdego dnia”. Faktycznie, staramy się, by nasza oferta była bogata w produkty potrzebne niezależnie od wieku czy płci, do codziennego stosowania. A jeżeli chodzi o rynki zbytu, to tutaj możemy pochwalić się dużymi osiągnięciami. Oprócz rodzimego rynku obsługujemy takie kraje jak Niemcy, Rumunia, Macedonia, Turcja, Nigeria, Wietnam, Azerbejdżan, Pakistan i Irak. Udział w rynkach zagranicznych jest intensywnie rozwijany.

Jakie plany na przyszłość?

Mamy w zanadrzu nowe produkty z grupy suplementów diety, które wprowadzimy na rynek w 2018 roku. Chcemy kontynuować współpracę z szerokim gronem naukowym, m.in. z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu czy Politechniką Warszawską. Planujemy w dalszym ciągu rozwijać się poprzez inwestycje w badania naukowe, co na pewno zaowocuje kolejnymi innowacyjnymi lekami w relatywnie niskich cenach, dostępnych dla naszych pacjentów.