Dimedic – pionier telemedycyny

Wykorzystanie telemedycyny w procesie diagnostycznym usuwa istniejące bariery w dostępie do opieki zdrowotnej. Pacjenci mogą korzystać z usług lekarza przez 24h na dobę, a to ogromny atut, który wyznacza standardy jakości dla przyszłości służby zdrowia

Telemedycyna daje nowe możliwości zapewnienia opieki medycznej pacjentom, którzy nie mogą efektywnie skorzystać z usług zdrowotnych świadczonych w ramach tradycyjnych modeli ochrony zdrowia.

Jednym z pionierów wprowadzania rozwiązań telemedycznych jest brytyjska służba zdrowia, w której telemedycyna jest dobrze rozwinięta i obecna w powszechnej świadomości pacjentów. Jest to jednym z powodów, dla których właśnie w Wielkiej Brytanii powstają przychodnie telemedyczne, oferujące swoje usługi dla pacjentów w całej Europie.

Przykładem takiej przychodni jest DIMEDIC.EU działający na terenie Unii Europejskiej. Zapewnia bezpieczne i godne zaufania usługi medyczne na odległość, bez konieczności wizyty w gabinecie lekarskim.  Podlega ścisłym regulacjom prawa europejskiego oraz polskiego. Obecnie, po rozszerzeniu zakresu dostępnej diagnostyki, pacjenci w przychodni Dimedic mogą skorzystać z konsultacji medycznej na wybrane schorzenia. Ważnym aspektem działalności jest też leczenie chorób wstydliwych.

Konsultacje lekarskie w Dimedic odbywają się tak samo, jak w tradycyjnym gabinecie lekarskim, tylko wygodniej – bez wychodzenia z domu. Lekarz może zdiagnozować pacjenta, wykorzystując elektroniczną dokumentację medyczną. Podczas wywiadu lekarskiego online system informatyczny zbiera dane, które następnie analizowane są przez lekarza.

Każdy pacjent traktowany jest indywidualnie, dlatego w trakcie konsultacji lekarz przeprowadza z pacjentem szczegółowy wywiad medyczny. Rzetelna analiza stanu zdrowia pacjenta pozwala lekarzowi określić, czy można bezpiecznie stosować dany lek. To lekarz, po dokładnej analizie wszystkich informacji, podejmuje decyzję o wystawieniu recepty. 

Konsultacja online to także wygodne rozwiązanie dla wszystkich pacjentów chcących przedłużyć receptę na lek, który przyjmują od dłuższego czasu.

– Jesteśmy na początku rewolucji, jaką nowoczesna technologia przyniesie w leczeniu chorych, diagnozowaniu i dostępności porady lekarskiej. To niezwykle ciekawy moment dla całej służby zdrowia w Polsce i na świecie. Dimedic jest dowodem na to, że połączenie technologii i medycyny może być bezpieczne. Fundamentem firmy jest bezpieczeństwo i satysfakcja pacjenta. Lekarze Dimedic są zarejestrowani w General Medical Council, czyli brytyjskim odpowiedniku Naczelnej Izby Lekarskiej w Polsce.  Przychodnia otrzymała certyfikat Care Quality Commission, czyli regulatora usług medycznych w Wielkiej Brytanii – informuje Registered Manager przychodni.

Dimedic działa na europejskim rynku już ponad trzy lata.  Liczba korzystających z przychodni pokazuje, że pacjenci są otwarci na usługi telemedyczne. Chcą mieć dostęp do szybkiej informacji, diagnostyki i porady lekarskiej. O potrzebie dostępu do konsultacji online świadczy duża liczba powracających pacjentów, którzy doceniają szybkość, wygodę i dostępność porady lekarskiej.

Dynamicznie  rozwijająca się firma ma w planach wdrożenie nowych funkcjonalności, które pozwolą na poszerzenie oferty przychodni. Za realizację wizjonerskiego projektu i wprowadzenie nowej jakości na rynku ochrony zdrowia, firma otrzymała nominację do tytułu Symbol Innowacji 2019.

Agnieszka Moj

współpr. Adrian Morel