Allergan: innowacja, zaangażowanie i poprawa jakości życia

Konia z rzędem temu, kto wie, że Botox® to nie rodzaj substancji lub nazwa zabiegu, lecz zastrzeżona marka. I że będący jej właścicielem globalny koncern skupia się także na innych obszarach niż medycyna estetyczna. Allergan w Polsce odnosi duże sukcesy także w neurologii i okulistyce, a zawdzięcza je znakomitemu zespołowi ludzi i zaangażowaniu społecznemu

Allergan jest wiodącą, innowacyjną firmą farmaceutyczną o zasięgu globalnym, prowadzącą działalność w ponad 100 krajach i zatrudniającą ponad 18 tys. pracowników. Główna siedziba spółki znajduje się w Dublinie. W naszym kraju spółka rozpoczęła działalność w 2010 r. i jako jeden z globalnych liderów w nowoczesnym modelu Growth Pharma szybko zdobyła uznanie i zaufanie polskich pacjentów. Duży wpływ na rozwój firmy mają produkty najwyższej klasy, stosowanie nowoczesnych rozwiązań oraz empatyczne podejście do pacjenta. Allergan koncentruje się na wybranym obszarze farmaceutycznym, oferując jedne z najbardziej innowacyjnych produktów leczniczych, wyrobów medycznych i rozwiązań terapeutycznych na świecie.

Piękno budowane na wiedzy i doświadczeniu

Allergan angażuje się w cztery terapeutyczne obszary działania. W Polsce największym, najszybciej rozwijającym się segmentem biznesu jest medycyna estetyczna. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie produktom opartym na wiedzy i nauce, możliwe jest dokonywanie najlepszych wyborów z zakresu medycyny estetycznej, optymalnie dopasowanych do indywidualnych potrzeb i celów leczenia. Allergan, jako światowy lider w tej dziedzinie, zapewnia lekarzom i ich pacjentom najbardziej wszechstronne, oparte na badaniach naukowych produkty z zakresu medycyny estetycznej w obszarach niwelowania oznak starzenia, redukcji zmarszczek, poprawy wolumetrii twarzy czy też redukcji tkanki tłuszczowej. W portfolio produktów znajduje się znana na całym świecie gama preparatów wypełniających Juvéderm® (na bazie kwasu hialuronowego) produkowana z wykorzystaniem zaawansowanych technologii dzięki czemu zabiegi charakteryzują się dobrym profilem bezpieczeństwa, dając przy tym naturalnie wyglądające, długotrwałe rezultaty.

Firma regularnie angażuje się w opracowywanie i unowocześnianie produktów w celu zaspokajania potrzeb pacjentów – w zeszłym roku wprowadziła innowacyjny produkt do poprawy jakości skóry (Juvéderm® VOLITE). Istotnym wydarzeniem w tym roku był także zakup firmy Zeltiq i urządzenia Coolscultping, dzięki któremu możliwe jest wykonanie zabiegu kriolipolizy, polegającego na rzeźbieniu sylwetki poprzez wymrażanie komórek tłuszczowych. Urządzenie Coolsculpting firmy Allergan, jako jedyne na rynku globalnym, posiada certyfikat FDA.

– Zapewniamy lekarzom i pacjentom dostęp do sprzętu na najwyższym możliwym poziomie, oferujemy szeroką gamę produktów i współpracujemy z wybitnymi lekarzami – wylicza Jolanta Dilling-Nowińska, dyrektor generalna Allergan Sp. z o.o. – Pozwala to na promowanie idei naturalnego wyglądu, na której skupiamy się od lat. Nasze produkty Juvéderm® zostały wyróżnione przez konsumentów tytułem „Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma”, są też corocznie doceniane przyznawanymi przez lekarzy Perłami Dermatologii Estetycznej w wyniku plebiscytu organizowanego przez Stowarzyszenie Lekarzy Dermatologów Estetycznych. Godnymi uwagi wydarzeniami edukacyjnymi są organizowane przez nas w Polsce cykliczne spotkania – Allergan Medical Institute® , na które przybywają najważniejsi eksperci ze światowej czołówki medycyny estetycznej. Łączna ilość szkoleń w roku sięga dwóch setek – bardzo zależy nam na doskonaleniu wiedzy, profesjonalizmie, odpowiednim zastosowaniu i kojarzeniu naszych produktów z najwyższą półką. Dlatego podkreślam: ponieważ stawiamy na pierwszym miejscu zarówno dobro pacjenta, jak i wizerunek własnej marki, organizujemy szkolenia wyłącznie dla lekarzy. Kosmetyczki nie mogą w nich uczestniczyć.

Skuteczność, nowoczesność, troska

Każdego roku miliony ludzi cierpią z powodu zaburzeń układu ruchu i innych schorzeń neurologicznych powstających, gdy system przekaźnictwa nie funkcjonuje prawidłowo. Allergan jest liderem w dziedzinie neurobiologii dzięki odkryciu nerwowo-mięśniowego sposobu leczenia poważnych, wyniszczających chorób spowodowanych nadpobudliwością mięśni lub nadaktywnością gruczołów. Firma co roku organizuje kilkadziesiąt szkoleń neurologicznych, głównie po to, by jeszcze bardziej pogłębić wiedzę i umiejętności praktyczne lekarzy oraz ułatwić im drogę do stania się ekspertem w swojej dziedzinie. Szkolenia odbywają się w małych grupach, w różnych miastach w Polsce. Nabyta na nich wiedza praktyczna pozwala na przyswojenie nowych umiejętności nawet najbardziej doświadczonym lekarzom. Co istotne, firma promuje również idee współpracy lekarzy z fizjoterapeutami. Podejmuje wszelkie kroki by monitorować ścieżkę leczenia oraz by pochylić się nad pacjentem zespołowo i kompleksowo oraz by zapewnić mu godną opiekę na najwyższym poziomie.

Trzeci obszar, w którym Allergan zajmuje się innowacyjnymi, terapeutycznymi działaniami to okulistyka. Najczęściej leczone dolegliwości to: jaskra, zespół suchego oka, schorzenia siatkówki oraz inne zaburzenia mogące doprowadzić do utraty wzroku. W tej dziedzinie również prowadzone są szkolenia dla lekarzy. Spośród wielu znakomitych produktów warto tu wymienić choćby sztuczne łzy czy implanty doszklistkowe.

Magnes dla pomysłów i innowacji

Badania i rozwój są dla firmy Allergan ważnym obszarem działania. Biorąc pod uwagę szybkie zmiany, innowacje i wiele nowych odkryć dokonywanych często w małych firmach biotechnologicznych oraz w placówkach akademickich, Allergan stara się podążać inną ścieżką badawczo-rozwojową, niż pozostałe firmy.

– Działamy w modelu Open Science, który określa pozycję firmy w tym nowym ekosystemie jako magnes dla pomysłów i innowacji. Dzięki temu modelowi osiągamy wysoką wydajność w zakresie badań i rozwoju. Dostarczamy innowacyjnych terapii, które tworzą długotrwałą, wspólną wartość zarówno dla firmy Allergan jak i dla lekarzy i pacjentów – mówi Jolanta Dilling-Nowińska.

Agnieszka Moj


Zdecydowana w biznesie, przyjazna dla ludzi

 

Allergan to nie tylko firma farmaceutyczna. To przede wszystkim ludzie – z wizją lepszego życia, dla których dobro pacjenta i szeroko pojętego społeczeństwa to wartość w rozwoju zawodowym. Na pytania o misję społeczną firmy Allergan odpowiada Jolanta Dilling-Nowińska, prezes spółki, która podpisuje się pod mottem tytułowym zarówno w odniesieniu do działania całej firmy, jak i do siebie samej

„Zdecydowana w biznesie, przyjazna dla ludzi” – zdaje się, że to motto nie wzięło się znikąd?

Fakt, używam go do rozgraniczenia obszarów, w których się poruszam (śmiech). Ale tak naprawdę służy mi do tego, żeby jasno stawiać granice: o ile pod kątem danych finansowych, postawionych celów i innych aspektów biznesu jestem twardym zawodnikiem, o tyle w sprawach typowo ludzkich staram się okazywać wiele zrozumienia. Ale musze przyznać, że w ten sposób działa tak naprawdę cała nasza firma.

Jakie są więc główne działania, które rozwijają państwo w ramach CSR?

Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników oraz możliwościom finansowym, uczestniczymy w przedsięwzięciach realizowanych dla celów non-profit. Wszystkie nasze działania prowadzą do wielowymiarowych, pozytywnych zmian, zarówno o zasięgu lokalnym, jak i globalnym. Aktywnie bierzemy udział w inicjatywach branżowych, środowiskowych i dobroczynnych, które mają na celu poprawę zdrowia i jakości życia pacjentów. Jesteśmy członkiem Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA. Przeznaczamy środki finansowe na granty edukacyjne dla fundacji lub stowarzyszeń, by pomagać im w realizowaniu celów statutowych lub działań edukacyjnych. Wyliczać mogłabym długo!

A w jaki sposób Allergan zapewnia wsparcie specjalistom opieki zdrowotnej?

Mogę śmiało powiedzieć, że w wielu obszarach jesteśmy liderem edukacji medycznej. Znaną już w środowisku lekarskim wizytówką Allergan są spotkania edukacyjne organizowane w ramach Allergan Medical Institute® (AMI), których celem jest podnoszenie wiedzy i umiejętności lekarzy. Dajemy im możliwość udziału w interesujących wykładach i warsztatach z wielu dziedzin. Podczas AMI polscy lekarze mają możliwość zapoznania się z najnowszymi technikami i sposobami leczenia. Każde takie spotkanie to możliwość bezpośredniej dyskusji i wymiany doświadczeń z międzynarodowymi liderami z różnych dziedzin terapeutycznych. Jesteśmy dumni, że polscy eksperci uczestniczący w organizowanych przez Allergan aktywnościach edukacyjnych są następnie niejednokrotnie zapraszani jako wykładowcy na całym świecie. Kolejnym przykładem naszego zaangażowania w edukację są też cykliczne warsztaty Cadaver Courses (praktyczne szkolenia na preparatach nieutrwalonych) przeznaczone dla lekarzy prowadzących terapie z wykorzystaniem produktów leczniczych oraz kwasu hialuronowego. Pozwalają im one podnieść wiedzę i umiejętności w zakresie anatomii i prawidłowego wykonywania iniekcji. Kursy te, organizowane przez nas w Polsce, ze względu na wysoki poziom merytoryczny i praktyczny przyciągają uczestników z innych krajów.

Oczywiście działamy zgodnie z obowiązującym prawem oraz przepisami branżowymi, takimi jak Kodeks Dobrych Praktyk Przemysłu Farmaceutycznego, z naciskiem na przestrzeganie zasad Compliance.

Czym żyje Allergan na co dzień? Jakie szczególne misje – te duże i te małe – państwo realizują?

W naszej firmie cenimy otwartość i nie myślimy schematami. Poza codzienną pracą lubimy osiągać cele również na innych płaszczyznach. Nasi pracownicy założyli grupę biegową – Allergan Running Team, która bierze udział w wielu imprezach sportowych, w tym także charytatywnych. Ludzie motywują się wzajemnie – nawet ci, którzy nie lubią biegać, podejmują wyzwania. Dodatkowo w tym „szybkim świecie” staramy się myśleć o innych, którzy nie mają dostępu do wielu przywilejów i organizujemy zbiórki niezbędnych produktów np. dla ośrodków dla dzieci z porażeniem mózgowym.

W jaki sposób dbają państwo o pracowników?

Zatrudniamy na stałe około 50 osób i przykładamy wielką wagę do możliwości rozwoju zawodowego naszych pracowników. Każdy z nich, we współpracy ze swoim przełożonym, przygotowuje indywidualny plan rozwoju, dzięki któremu może poszerzać swoje kompetencje i zdobywać nowe umiejętności. Ważne jest, żeby aktywne uczestnictwo w projektach i działaniach firmy było dla pracownika spójne z jego planami i aspiracjami. Stawiamy na współpracę międzydziałową i zdobywanie nowych umiejętności w praktyce. Efektem tych działań jest między innymi fakt, iż w ostatnim roku mogliśmy się poszczycić prawie 20% wskaźnikiem wewnętrznych promocji, co przy skali organizacji jest niezwykle wysokim wynikiem. Bardzo budujące jest również to, że mamy niski odsetek rotacji pracowników – mimo różnych zawirowań pracownicy pozostają z nami. Co jeszcze: wszystkim nowym pracownikom oferujemy prężny i efektywny proces onboardingu. Wdrożyliśmy filozofię wellbeing, której celem jest wsparcie i edukacja naszych pracowników w zakresie zachowania harmonii w czterech podstawowych sferach naszego życia: psychicznej, fizycznej, społecznej i finansowej. Ponadto oferujemy możliwość korzystania z aktywności zapewniających życie zgodne z zasadami wellbeing, np. korzystanie z zajęć sportowych i relaksacyjnych, czy kursów radzenia sobie ze stresem. W trosce o work-life balance oferujemy elastyczny czas pracy. Przykładamy też dużą wagę do zdrowia i bezpieczeństwa zarówno pracowników, jak i ich rodzin, oferując im bardzo korzystne pakiety medyczne oraz ubezpieczenie na życie.

Zgaduję, że pracownicy są zadowoleni z takiego nowoczesnego podejścia.

Myślę, że tak! Dają tego dowody na co dzień. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy ankietę zaangażowania pracowników w oddziałach koncernu na całym świecie. Jestem dumna, że polska załoga oceniła pracę w naszym oddziale znacznie powyżej globalnego standardu! Jestem przekonana, że z takim zespołem nie ma rzeczy niemożliwych!

Rozmawiał: Jakub Lisiecki

 


Dr n. med. Marcin Bonikowski, kierownik Poradni Rehabilitacyjnej dla Dzieci i Młodzieży w Zagórzu o współpracy z firmą Allergan:

– W obecnych czasach sporo organizacji komercyjnych skupia się na budowaniu przewag, zwiększaniu własnej wygody i odnoszeniu wyłącznie korzyści materialnych. Tego nie mogę powiedzieć o Allergan. Pamiętam początki naszej współpracy, to był 2013 r. Firma przekazała wtedy środki dla fundacji Wanda Funds, które były niezbędne do prowadzenia rehabilitacji naszych najmłodszych pacjentów. Od tamtej pory dzięki tej współpracy tysiące dzieci cierpiących na porażenie mózgowe ponownie stanęło na nogi. To najbardziej wzruszające momenty w mojej karierze – ich niematerialna, ponadczasowa wartość, jest bezcenna.

Ludzie z firmy Allergan chcą być obecni, być przy nas – zawsze gotowi do niesienia pomocy. Chcę podkreślić, że obok współpracy z zakresu produktów w najwyższym wymiarze jakości, stawiają także na tę typowo międzyludzką: robią zbiórki zabawek dla dzieci pośród własnych rodzin, wymyślają takie akcję jak wspólne sianie trawy w miejscu, gdzie może ona rosnąć. To ludzie z prawdziwą pasją!